środa, 12 sierpnia 2015

Terminator (1984) - The Terminator

Akcja | Sci-Fi     USA     1g. 48m.     


Rok 2029. Spustoszonym nuklearną wojną światem rządzą roboty, rodzaj ludzki zszedł do podziemia, a Los Angeles to jedno wielkie gruzowisko. Jednak ludzie przygotowują się do buntu przeciw wszechwładnym maszynom-tyranom. Ich wysłannik (Michael Biehn) wraca do Los Angeles roku 1984.
Musi za wszelką cenę uniemożliwić niezniszczalnemu cyborgowi z XXI wieku, terminatorowi (Arnold Schwarzenegger), zamordowanie Sary Connor (Linda Hamilton), przyszłej matki lidera rewolucji. Uzbrojony po zęby i pozbawiony jakichkolwiek uczuć terminator urządza krwawe polowanie na dziewczynę.

<----- ZOBACZ WIĘCEJ W SKLEPIE ----->
 
Reżyseria:   James Cameron
Scenariusz:   James Cameron, Gale Anne Hurd
 

Obsada:

Arnold Schwarzenegger Arnold Schwarzenegger
Terminator
Michael Biehn Michael Biehn
Kyle Reese
Linda Hamilton Linda Hamilton
Sarah Connor
Paul Winfield Paul Winfield
Porucznik Ed Traxler
Lance Henriksen Lance Henriksen
Detektyw Hal Vukovich
Rick Rossovich Rick Rossovich
Matt Buchanan
Bess Motta Bess Motta
Ginger Ventura
Earl Boen Earl Boen
Dr Peter Silberman












































 

TRAILER:

 

MUZYKA:


DODATKOWE INFORMACJE:
PREMIERA: 1984-10-26 (świat) 
WYTWÓRNIA: Hemdale Film, Pacific Western  
GATUNEK: Akcja | Sci-Fi 
KRAJ PRODUKCJI: USA | Wielka Brytania 
WIEK: od 15 lat
TYTUŁY ALTERNATYWNE: Elektroniczny morderca 
CZAS TRWANIA: 108 minut 
BUDŻET: 6 400 000 USD

CIEKAWOSTKI: 

ROLE:

  • Kandydatami do roli Kyle'a Reese'a byli Lance Henriksen oraz Arnold Schwarzenegger. Pod uwagę byli brani także Mickey Rourke, Bruce Willis i Sting.
  • Na początku filmu Sarah odsłuchuje na automatycznej sekretarce wiadomość od swojego chłopaka, który odwołuje ich randkę. Użyty tutaj został głos Jamesa Camerona.
  • Elektroniczną muzykę do filmu miał skomponować Tony Banks, klawiszowiec z grupy Genesis, jednak zlecenie na soundtrack otrzymał Brad Fiedel.
  • Pod uwagę do roli Sary Connor brane były nastepujące aktorki; Gilda Radner, Susan Sarandon, Glenn Close, Rhea Perlman, Sigourney Weaver, Cybill Shepherd, Jane Seymour, Anjelica Huston, Lori Loughlin, Kim Basinger, Jodie Foster, Melanie Griffith, Christie Brinkley, Diane Keaton, Goldie Hawn, Jamie Lee Curtis, Ally Sheedy, Jessica Lange, Sissy Spacek, Kay Lenz, Liza Minnelli, Mia Farrow, Barbara Hershey, Miranda Richardson, Rosanna Arquette, Meg Ryan, Heather Locklear, Jennifer Grey, Madonna, Amy Irving, Teri Garr, Margot Kidder i Tatum O'Neal. Ofertę zagrania roli otrzymała Debra Winger, ostatecznie jednak zastąpiła ją Linda Hamilton.
  • To Lance Henriksen był pierwotnym kandydatem do roli Terminatora podczas wczesnych prac nad filmem i otrzymał nawet szkic ukazujący jego wygląd. Pod uwagę byli brani również Kevin Kline, Michael Douglas, Randy Quaid i Jürgen Prochnow. O.J. Simpson chciał zagrać tytułową postać, ale odniesiono się do tego pomysłu "z przymrużeniem oka", gdyż raczej nie pasowałby do niej. Natomiast Mel Gibson odrzucił tę rolę.
  • Edward James Olmos i Louis Gossett Jr. byli kandydatami do roli porucznika Eda Traxlera.

 

BŁĘDY:

  • Kyle odpiłowuje kolbę od strzelby, którą zabrał z radiowozu. Później w scenie na parkingu wyraźnie widać, że kolba jest cała.
  • Gdy Terminator szuka w książce telefonicznej Sary Connor, znajduje jej numer na lewej stronie otwartej książki. Natomiast Sarah później znajduje swój numer na prawej stronie.
  • Sarah z dyskoteki dzwoni pod 911 i wrzuca monety. A przecież jest to numer bezpłatny.
  • W momencie, kiedy Terminator wjeżdża samochodem w dyżurkę na posterunku, widzimy jak taranuje on manekina, podstawionego za siedzącego tam wcześniej policjanta.
  • Podczas strzelaniny na posterunku koszulka Arnolda Schwarzeneggera raz jest niebieska, a innym razem - czarna.
  • Gdy Terminator (Arnold Schwarzenegger) wkracza na posterunek policji, w lewej ręce trzyma automatycznego shotguna, natomiast w prawej pistolet maszynowy. Następnie odcina on zasilanie, idzie na koniec korytarza, celuje ze strzelby w drzwi i oddaje strzał. Jednak dźwięk, który wtedy słyszymy, pochodzi z broni maszynowej.
  • Gdy Sara rozmawia z matką przez telefon, podaje jej numer do Tiki-Motel 408-555-1439. Później, kiedy Terminator wykręca numer, widać, że naciska 555-1639 i zaczyna rozmawiać z recepcjonistą.
  • Zbita szyba w szarym Fordzie zmienia pozycję podczas filmu.
  • Napis na drzwiach samochodu policyjnego zmienia się z "to care and to protect" na "dedicated to serve" między ujęciami, z tym, że ten drugi jest wydrukowany na białej kartce, która różni się kolorem od lakieru wozu.
  • Pod koniec filmu, tuż przed eksplozją ciężarówki, można zauważyć linę holowniczą, która ciągnie cysternę.
  • Numer domu Sary Connor znaleziony przez terminatora w książce telefonicznej ma 4 cyfry. Jednak gdy cyborg dociera na miejsce, okazuje się, że numer mieszkania składa się z 5 cyfr.
  • Po wybuchu cysterny, Terminator wydostaje się z płonącej ciężarówki z lewej strony kabiny i spada na ziemię. Minutę później wstaje jednak po drugiej stronie kabiny (Sarah podeszła do Reese'a z prawej strony, a endoszkielet wstał na dalszym planie).
  • Po eksplozji cysterny z terminatorem w środku Sarah i Kyle myślą, że go zlikwidowali. Gdy cyborg jednak wstaje, Sarah krzyczy dwukrotnie słowo "No!". Za drugim razem widać, że jej usta pozostają w bezruchu.
  • Skalpel użyty przez Terminatora do amputacji oka traci ostrze, gdy cyborg zbliża go do twarzy.
  • Gdy policjant patrzy na wjeżdżający samochód, wyraźnie widać dodatkowe źródła światła, pochodzące z samochodowych reflektorów. Jednak gdy kamera kieruję się na auto Terminatora, ma wyłączone światła.
  • Płonąca czaszka Terminatora sprawia wrażenie, jakby była pusta w środku - można wyraźnie dostrzec ogień prześwitujący między zębami. Jednak gdy robot powstaje z ognia, jego czaszka jest w całości wypełniona mechanizmami i nie ma w niej jakiegokolwiek pustego miejsca.
  • Reflektory samochodu, którym Terminator taranuje posterunek są w tej scenie wyłączone. Kiedy po chwili cyborg wysiada z auta obydwa światła są zapalone.
  • Cysterna, którą Terminator goni Sarę, ma zapalone światła, lecz gdy uderza bokiem w samochód stojący na parkingu i taranuje go, reflektory nie świecą się. W kolejnej scenie (przed wybuchem cysterny) reflektory ponownie są włączone.
  • Sara wnoszona jest do karetki nogami do przodu. W rzeczywistości rannych wkłada się do ambulansu w odwrotnej pozycji.
  • Kyle przed zaśnięciem ładuje broń. Po przebudzeniu przeładowuje ją ponownie, jednak nabój nie wylatuje z lufy, mimo że powinien.
  • Kiedy Sarah wychodzi z mieszkania, słychać odgłos jej obcasów uderzających o chodnik. Niedługo potem, gdy wchodzi do dyskoteki, ma założone tenisówki.
  • Podczas sceny, w której psycholog rozmawia z Reesem w sali przesłuchań, policjant towarzyszący ma kaburę z bronią założoną na biodrze. Policjanci przebywający w sali przesłuchań z podejrzanym nie mogą posiadać broni.
  • Czarny pickup, którym Sarah dachuje, w kolejnych ujęciach jest nieuszkodzony.
  • Bandaż znajdujący się na prawej ręce Reese'a nagle znika, kiedy wdrapuje się on na czarną ciężarówkę. Reese ponownie ma go na ręce podczas kolejnej sceny pościgu.
  • Ta sama kobieta, blondynka w różowej sukience, pojawia się jednocześnie na parkiecie w klubie Tech Noir oraz za Sarah, kiedy padają na nią wiązki laserów.
  • W scenie pościgu wgniecenia oraz kołpaki na kołach szarego Forda pojawiają się i znikają w zależności od ujęcia.
  • Na początku pościgu cadillakiem widać kilka dziur po kulach w przedniej szybie pojazdu, jednak później przez całą scenę pościgu widoczna jest tylko jedna dziura.
  • Cysterna, do której wsiada terminator, ma pojedyncze światła, jednak w scenie, gdy cyborg wyskakuje z płonącego wraku, widać podwójne reflektory.
  • Kiedy Terminator przechodzi przez dziurę w drzwiach w fabryce komputerów, przez krótką chwilę można dostrzec głowę członka ekipy filmowej.
  • W niektórych scenach Reese ma gładką, ogoloną twarz, a w innych - kilkudniowy zarost.
  • W końcowej scenie filmu, kiedy Sarah odkłada okulary i odjeżdża, w odbiciu okularów widać oświetlenie sceny.
  • W scenie na posterunku policji, tuż przed odcięciem zasilania terminator oddaje strzał ze swojej strzelby, jednak słychać odgłos karabinu maszynowego.
  • Główni bohaterowie, zorientowawszy się, że terminator nie zginął, zaczynają uciekać. Sarah zaczyna krzyczeć, ale słowa, jakie wypowiada, nie pasują do ruchu jej ust.
  • Terminator zaznacza palcem nazwisko i numer Sary Connor w książce telefonicznej, mimo że jako cyborg posiada w oczach mechanizm zbliżenia obrazu.
  • Zanim dochodzi do strzelaniny w klubie "TechNoir", Reese przeładowuje broń, która powinna być gotowa do strzału. Wewnątrz klubu mężczyzna czyni to jednak ponownie.
  • Gdy terminator wchodzi do sklepu z bronią, na szybie widnieje napis "Clearnce Sale", podczas gdy prawidłowa pisownia to "Clearance Sale".
  • W jednej ze scen na posterunku, gdy det. Vukovich śmieje się z dowcipu dra Silbermana, widać, że policjant reaguje na wskazówki członka ekipy, który zapewne pokazuje mu, gdzie ma patrzeć.
  • W scenie pościgu za głównymi bohaterami radiowozem, terminator nie posiada brwi, które widać z kolei we wszystkich innych ujęciach.
  • Gdy Sarah i Kyle skradają się w podziemnym parkingu, mija ich radiowóz o numerze bocznym 1874, z parą policjantów w środku. Później, gdy pojawia się radiowóz prowadzony przez terminatora, ma on ten sam numer, co poprzedni pojazd, co jest niemożliwe.
  • Gdy terminator przyjeżdża pod adres pierwszej na liście Sary Connor, nad drzwiami widnieje numer domu 14239. Tymczasem takiego numeru nie ma w książce telefonicznej, którą cyborg ogląda.
  • W zależności od ujęcia zmienia się sposób, w jaki Sarah trzyma legwana. Raz iguana zwisa po całym ciele kobiety, a po chwili - znajduje się na jej ramieniu.
  • Gdy Sarah próbuje wysiąść z samochodu prowadzonego przez Kyle'a, mężczyzna chwyta ją za włosy i przyciska do siedzenia. W zależności od ujęcia zmienia się sposób, w jaki ułożona jest jego ręka.
  • W chwili, gdy Kyle Reese wyrzuca trzecią bombę w stronę terminatora, zarówno pickup jak i motocykl dojeżdżają do końca tunelu. Chwilę później rzuca kolejną bombę, a wtedy oba pojazdy znajdują się dopiero w połowie tego samego tunelu.
  • W zależności od ujęcia zmienia się typ uchwytu w przednich drzwiach ciężarówki, którą terminator ściga głównych bohaterów. Gdy cyborg wchodzi do pojazdu, chwyta za "rączkę", która wystaje poza drzwi i kciukiem wciska przycisk zwalniający blokadę. W scenach pościgu za Sarą i Kylem ta sama klamka znajduje się w specjalnym wgłębieniu i nie posiada przycisku wciskanego kciukiem.
  • Gdy w klubie "Tech Noir" Sarah idzie w stronę telefonu, dwukrotnie mija tego samego mężczyznę w niebieskim podkoszulku.
  • Policjant mówi Kyle'owi, że jest 12 maja. Tego samego dnia Sarah przyjeżdża do pracy i podbija kartę. Widać na niej datę 19 maja.
  • W klubie "Tech Noir" widać na parkiecie mężczyznę w biało-czarnej koszulce na ramiączkach. W następnym ujęciu ten sam mężczyzna stoi za Reesem, gdy ten szykuje się do otwarcia ognia.
  • Gdy terminator próbuje wyciągnąć Sarę z jadącego tyłem pojazdu, słychać wyraźnie, że drze jej bluzkę. W następnych ujęciach ta sama bluzka jest w nienaruszonym stanie.
  • Kyle Reese włamuje się do samochodu w podziemnym garażu, po czym odjeżdża z Sarą, nie włączywszy świateł. Kiedy wóz wyjeżdża z parkingu, ma już włączone światła, jednak po chwili, gdy główni bohaterowie uciekają przed terminatorem, światła znowu nie są zapalone.
  • Gdy szkielet Terminatora powstaje z płomieni można za nim zobaczyć sylwetkę należącą do członka ekipy filmowej.
  • Gdy Sarah jest wznoszona do karetki, można zauważyć w lewej tylnej szybie odbicie mikrofonu na wysięgniku.
  • W scenie, w której terminator ściga głównych bohaterów, widać, jak w pewnym momencie prowadzony przez cyborga radiowóz zjeżdża na chodnik. Trzykrotnie, w różnych ujęciach, mija go wtedy ten sam samochód osobowy.
  • Gdy Kyle Reese wyjaśnia Sarze, czemu ją poszukiwał, poniżej dolnej wargi ma świeżą ranę. Kilka minut później, gdy główni bohaterowie przesiadają się do innego pojazdu, mężczyzna zamiast rany ma bliznę.
  • Gdy Sarah podchodzi do Kyle'a Reese'a i zaczyna go całować, zmienia się ułożenie jej prawej ręki na policzku mężczyzny, w zależności od ujęcia.
  • Gdy w garażu podziemnym Kyle i Sarah włamują się do zaparkowanego samochodu, mężczyzna przytrzaskuje sobie płaszcz drzwiami. W następnych ujęciach ten sam płaszcz już nie jest przytrzaśnięty.
  • Kiedy Kyle Reese chce wysiąść z cadillaca, Sarah chwyta jego shotguna i błaga, by został. W następnym ujęciu, z innej strony, widać, że kobieta trzyma mężczyznę za ramię, po czym dopiero łapie jego broń.
  • W klubie TechNoir Sarah Connor siada przy stoliku. Widać wtedy, że nie trzyma niczego w ręce, jednak po chwili ma tam butelkę z napojem.
  • W scenie ataku terminatora na komisariat w pewnym momencie grupa policjantów, m.in. detektywi Traxler i Vukovich, sięga po karabiny maszynowe. Jednego z oficerów widać kilka chwil później, gdy terminator przechodzi obok jego zwłok. Mimo że mężczyzna również zaopatrzył się w M16, ma przy sobie jedynie rewolwer.
  • Gdy kierowca cysterny wysiada, by sprawdzić, co się stało, widać, że mężczyzna nie zamyka za sobą drzwi. Po chwili, gdy terminator podchodzi do kabiny, otwiera te same drzwi i wsiada do środka.
  • Ubrania Reese'a i terminatora zmieniają się w czasie trwania filmu. Kyle najpierw kradnie spodnie, długi szary płaszcz i parę butów, tymczasem niedługo potem ma na sobie T-shirt. Terminator zaś najpierw nosi kurtkę wojskową, jednak gdy wchodzi do pustego mieszkania celem dokonania naprawy, ma zupełnie inną, skórzaną kurtkę.
  • Kyle oddaje serię strzałów do terminatora w dyskotece, w wyniku czego cyborg wylatuje przez okno na ulicę. Kiedy wstaje, obok niego widać pojazd oraz część oświetlenia należące do ekipy filmowej.
  • Terminator podchodzi do samochodu i rozbija ręką przednią szybę. Dźwięk, jaki słychać, jest jednak niezsynchronizowany z uderzeniem.
  • Gdy detektyw Vukovich podchodzi do magazynu z bronią automatyczną, na jego plecach widać odbicie reflektora kamery filmowej.
  • W scenie rozgrywającej się w przyszłości, gdy Kyle Reese wraca do podziemnej bazy ruchu oporu, po lewej stronie korytarza widać przez chwilę członków ekipy filmowej.
  • Gdy Kyle Reese pyta policjanta, jaki mają dzień, ten odpowiada, że piątek, 19 maja. Tak naprawdę 19 maja w roku 1984 przypadał w sobotę.
  • Detektyw Traxler informuje Sarę na posterunku, że jej matka za godzinę powinna przybyć z gór. Niedługo potem terminator morduje wielu policjantów, a główni bohaterowie uciekają, spędzają noc pod mostem, po czym nad ranem meldują się w hotelu. Jakiś czas później Sarah dzwoni do matki, która wciąż przebywa w chatce w górach, mimo że była w drodze na posterunek.
  • Gdy Reese ratuje Sarę i oboje uciekają samochodem, w pewnym momencie kobieta zwraca się do mężczyzny per "Ky...", po czym urywa w pół słowa. Przy kręceniu tej sceny aktorka zdała sobie sprawę, że jej bohaterka nie zna jeszcze imienia swojego wybawcy.
  • Gdy w podziemnej bazie terminator zaczyna strzelać do członków ruchu oporu, po prawej stronie twarzy cyborga widać urządzenie, które wywołuje u niego efekt czerwonych oczu.
  • Gdy Kyle zamienia się z Sarą miejscami w pickupie, widać, że aktora grającego Reese'a zastąpił kaskader.
  • Gdy Terminator ściga Sarę, ciężarówka, którą prowadzi, taranuje zaparkowany samochód. Widać tuż przed uderzeniem, że pojazd był już uszkodzony (najprawdopodobniej przy wcześniejszym kręceniu tej sceny).
  • W tunelu Sarah opatruje rękę Kyle'a. Na bandażu w ogóle nie widać jednak krwi. Dopiero kiedy mężczyzna wraca do motelu z zakupami, na tym samym opatrunku widzimy zaschniętą krew.
  • Gdy terminator zabija Ginger, zamyka oczy przy każdym wystrzale. Jako cyborg wyposażony w zaawansowany system optyczny nie powinien on mrugać.
  • Sarah podaje policji, że znajduje się w klubie "Tech Noir" na ulicy Pico Blvd. Gdy ścigający ją i Kyle'a terminator zostaje ranny, policjant wzywa karetkę na róg "Siódmej" i "Broadway" ("7th and Broadway"). W rzeczywistości te dwie lokalizacje są oddalone od siebie o ponad kilometr, podczas gdy ucieczka z klubu trwała krótką chwilę.
  • W scenie, w której Sarah zamyka kratownicę, by odgrodzić się od ścigającego ją cyborga, widać przez chwilę cień nóg terminatora, mimo że stracił je on wcześniej w wybuchu.

 

MIEJSCE KRĘCENIA:

  • Zdjęcia do filmu zrealizowano w Los Angeles, Południowej Pasadenie, Cudahy, Industry, Huntington Park i Littlerock (Kalifornia, USA).

 

POZOSTAŁE:

  • James Cameron chciał, aby wybuchająca ciężarówka z końcowych scen filmu, była rzeczywistych rozmiarów. Niestety, ze względu na to, iż zdjęcia był robione blisko policyjnego magazynu z bronią, nie uzyskałby on pozwolenia. Musiał zatem użyć modelu samochodu.
  • Terminator ma procesor Motorola 6502. Taki procesor używany był komputerach Apple II.
  • Wszystkie sekwencje, ukazujące wojnę ludzi z maszynami, powstały jako połączenie miniatur z żywą akcją.
  • Linda Hamilton tuż przed rozpoczęciem zdjęć zwichnęła kostkę. Dlatego też zdjęcia, w których aktorka musiała biec, kręcone były na samym końcu.
  • Michael Biehn przygotowując się do roli, czytał materiały historyczne dotyczące walki Żydów w getcie warszawskim z hitlerowskimi okupantami.
  • Z racji cięć budżetowych, w scenie "sprasowania" Terminatora za rekwizyty posłużyły dwa pomalowane kawałki steropianu (imitował hydrauliczną prasę), pogięta folia aluminiowa (czaszka cyborga), pianka i mała lampeczka (świecące oko cyborga). Natomiast dym unoszący się w powietrzu to dzieło członka ekipy z papierosem.
  • Film w 2008 roku został włączony do National Film Registry, czyli zbioru filmów uznanych za dziedzictwo kulturowe Stanów Zjednoczonych i jest wraz z pozostałymi obrazami z listy przechowywany w Bibliotece Kongresu dla przyszłych pokoleń.
  • Sponsorzy z firmy Orion nie ingerowali w treść filmu ze względu na niski budżet. Znane są tylko dwie ich twórcze sugestie - pierwsza dotyczyła udziału psa-cyborga, jako towarzysza Reese'a i tę James Cameron odrzucił. Druga, chętnie zaakceptowana, dotyczyła rozbudowy wątku miłosnego między Reesem i Sarah.
  • Zdjęcia do filmu kręcono od 8 lutego do 12 maja 1984 roku.
  • Arnold Schwarzenegger przez miesiąc ćwiczył obsługę broni palnej, pierwsze dwa tygodnie zajęła mu nauka rozkładania broni, a następnie składania jej z zawiązanymi oczami, aż jego ruchy stały się płynne jak u maszyny. Następnie spędził długie godziny na strzelnicy, gdzie starał się nie patrzeć na broń, ani nie mrugać podczas przeładowywania.
  • Pewnego popołudnia, podczas przerwy w filmowaniu, Arnold Schwarzenegger udał się na posiłek do pobliskiego lokalu. Aktor tak się spieszył, że nie pozbył się swojej charakteryzacji imitującą spalone ciało, brak oka oraz odkrytą szczękę.
  • Użyty w filmie laserowy celownik został stworzony przez firmę Laser Products Corporation (obecnie Sure-Fire) specjalnie na potrzeby produkcji. Ponieważ w tamtym okresie takie urządzenia potrzebowały baterii o rozmiarach pilota do telewizora, urządzenie ukryto, a przewód doprowadzający zasilanie ukryto pod koszulką Arnolda Schwarzeneggera.
  • Arnold Schwarzenegger starał się unikać poza planem kontaktu z Lindą Hamilton oraz Michaelem Biehnem, żeby wytworzyć odpowiedni nastrój między łowcą a ofiarami.
  • Pierwotny projekt filmu został sprzedany Gale Anne Hurd, żonie Jamesa Camerona, za jednego dolara.
  • Produkcja została przełożone o dziewięć miesięcy, gdyż Arnold Schwarzenegger był zajęty na planie filmu "Conan Niszczyciel". James Cameron wykorzystał ten wolny czas do pracy nad scenariuszem do filmu "Obcy - decydujące starcie".
  • Pod koniec lat osiemdziesiątych film był wyświetlany w Polsce pod nazwą "Elektroniczny morderca", gdyż słowo "terminator" oznacza ucznia, więc zmieniono nazwę na bardziej chwytliwą i przyciągającą uwagę widzów. Do czasu premiery filmu "Terminator 2: Dzień sądu" pierwsza część była dostępna na pirackich kopiach z oryginalnym tytułem.

 

PODSUMOWANIE: Pierwsza część wspaniałej serii Elektronicznego Mordercy, ogromny sukces kinowy i życiowa rola Schwarzeneggera. Wciągająca fabuła, znakomite efekty specjalne i znakomita muzyka. W całości daje to nam kinowy hit jakim jest Terminator. Jednym słowem klasyka nic dodać nic ująć.  
OCENA FILMU:
FABUŁA: 9/10
AKTORZY: 9/10
MUZYKA: 9/10
SCENOGRAFIA: 7/10
EFEKTY SPECJALNE: 7/10

OGÓLNA OCENA: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceny:

Oceny:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...