poniedziałek, 28 listopada 2016

Diabeł (2010) - Devil

Horror     USA     1g. 20m.


Pięć osób zostaje uwięzionych w windzie: młoda kobieta (Bojana Novakovic), mechanik (Logan Marshall-Green), starsza kobieta (Jenny O'Hara), ochroniarz (Bokeem Woodbine) i sprzedawca (Geoffrey Arend).
Wszystko wydaję się normalne, aż do momentu, kiedy gasną światła i rozlegają się krzyki nieznanej osoby. Uwięzieni, bez możliwości ucieczki, odkrywają, że każdy z nich skrywa mroczny sekret i uświadamiają sobie, że to co ich spotyka, nie dzieje się bez powodu. 


Reżyseria  Drew Dowdle, John Erick Dowdle
Scenariusz

Obsada:



Chris Messina Chris Messina
Detektyw Bowden
Logan Marshall-Green Logan Marshall-Green
Mechanik
Jenny O'Hara Jenny O'Hara
Starsza kobieta

Bojana Novakovic Bojana Novakovic
Młoda kobieta
Bokeem Woodbine Bokeem Woodbine
Strażnik

Geoffrey Arend Geoffrey Arend
Sprzedawca

Jacob Vargas Jacob Vargas
Ramirez

Matt Craven Matt Craven
Lustig

 

TRAILER:


Dodatkowe informacje:

PREMIERA: 2010-09-17 (świat), 2011-03-10 (dvd)
KRAJ PRODUKCJI: USA
CZAS TRWANIA: 80 minut
GATUNEK: Horror
BUDŻET: 10 000 000 USD
 
PODSUMOWANIE: Mam mieszane uczucia co do tego filmu. Z jednej strony podobał mi się pomysł na sam film i po części jego klimat, zaś z drugiej strony mam poczucie niedosytu, banału i płytkości w kwestii znaczenia zła, w tym tytułowego "bohatera". Całkiem niezły początek, lecz z rozwinięciem znacznie gorzej. Zamiast dusznej atmosfery okultyzmu, klasyczna wybijanka z całą swą banalnością w pełni. Wszystko to gdzieś już kiedyś oglądaliśmy. Produkcja niestety nie powala na kolana. Historia ukazana w filmie jest nawet dobra, ale wykonanie już nie zachwyca. Nie wiem czemu, może to przez to, ze jest za mało efektów specjalnych, ale całość jakoś mnie nie wciągnęła. Obraz wydal mi się po prostu taki przegadany o tym Diable i całym złu. Chyba za dużo się spodziewałem, ale myślałem, ze będzie to jakoś bardziej przerażająco ukazane. Jak dla mnie, jedyna godna uwagi scena, to jak patrzy tymi czarnymi oczami i stoi tak w bezruchu... (kto widział ten wie). Jednak to, ze mnie ta historia nie urzekła, nie oznacza w cale, ze film jest zły. Jest średniakiem w swoim gatunku i na długo nie zapadnie w pamięci. Można obejrzeć dla samej ciekawości.
 
OCENA FILMU:
FABUŁA: 5/10
AKTORZY: 5/10
MUZYKA: 5/10
SCENOGRAFIA: 4/10
EFEKTY SPECJALNE: 5/10
 
OCENA OGÓLNA: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Oceny:

Oceny:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...